INTERNACIONAL
Secuestros, narcos y crisis diplomática: el espectacular operativo parodia que tuvo en vilo a México y Francia

La acusación
El periódico El Universal, de México, no fantaseaba: “Una bella ejecutiva, de andar exquisito, cabello rubio y sonrisa de cielo está presa por secuestradora en la ciudad de México”. Y todos detrás de ella. Era una mujer francesa de 31 años que volvió loco a todo el mundo, en todos los sentidos posibles. Preparación académica, buenos modales, tono de voz medido, dicción perfecta del español con algún delicioso ingrediente francés… Quién no se enamoraría de Florence Marie Louise Cassez. Con ella estaba hasta el gobierno de Nicolás Sarkozy, que reclamaba por su libertad y envió a Frank Berton, uno de los mejores penalistas de Francia, para que la asistiera.
“Francesa secuestradora”, rezaba un cartel que algunos pocos llevaron hasta los tribunales mexicanos para manifestar su apoyo a una fuerte condena contra Florence. Ella, decían, era la novia y cómplice de un secuestrador abominable, Israel Vallarta Cisneros, capo de la banda “Los Zodíaco”, que, según la Policía tenía una particularidad, la de llevar a sus secuestrados a su propia mansión, el Rancho Las Chinitas, al sur del Distrito Federal. Era rarísimo.
Leé también: Sonny Liston, el campeón de boxeo y matón de la mafia que murió rodeado de sospechas que nunca se aclararon
Así como Sarkozy aludía a irregularidades en la detención de Florence y quería llevársela a Francia, el presidente de México, Felipe Calderón, avaló a la Policía y rechazó rotundamente la posibilidad que fuera llevada a su país. El tire y afloje entre los presidentes causó una grave tensión en las relaciones entre Francia y México que duró años. Por ejemplo, estaba previsto que 2011 iba a ser el año de México en Francia, con más de 300 actividades, pero el presidente Calderón suspendió su participación, y Sarkozy convirtió esas actividades (aunque muchas se suspendieron) en un homenaje a Florence Cassez. El expresidente Sarkozy envió un abogado para que asistiera a Florence Cassez.
¿Cómo había nacido este embrollo que tenía a una linda francesa en el medio de la escena y desencadenó una gravísima tensión entre los dos países?
El origen
Iba a amanecer el 9 de diciembre de 2005 cuando la Policía mexicana montó un superoperativo en la casa de Israel Vallarta. A las 5.30, los policías avanzaron hacia la propiedad. Habían decidido ese momento porque la dueña de una farmacia cercana les informó que la noche anterior habían mandado a comprar lo necesario para realizar una amputación.
La Policía navegaba la sospecha de que Vallarta era tan desalmado que cuando las familias se demoraban en pagar el rescate por los suyos, les enviaba una parte del cuerpo de la víctima. Los agentes decían tener testimonios que apuntaban a la francesa Cassez como la que más insistía con mutilar a los secuestrados.
El periodista Carlos Loret de Mola, del noticiero de la mañana de Televisa, de gran audiencia, le dio paso al móvil con el reportero Pablo Reinah, que, casi en voz baja, informó que estaba a las puertas de un rancho al pie de la carretera México-Cuernavaca. Era la casa de Israel Vallarta, pero aún el público no lo sabía y Reinah mantuvo la intriga. Las primeras imágenes fueron de policías de élite de la Agencia Federal de Investigación (AFI), apostados en diferentes lugares. Reinah afirmó que de un momento a otro el público vería en vivo y en directo “un golpe contra la industria del secuestro”. El momento de la detención, el 9 de diciembre de 2005. Florence junto con Israel Vallarta.
Agregó el notero que en el rancho había tres personas cautivas, entre ellas, una madre y su hijo, y que los delincuentes eran mexicanos y la esposa de uno de ellos de nacionalidad francesa. Se vio a continuación cómo los policías avanzaron y entraron en la propiedad, puertas que se abrieron a los golpes, gritos y el arresto de los supuestos secuestradores. La apoteosis se alcanzó con la liberación de los rehenes. Entonces la imagen se detuvo en una persona con la cabeza tapada por un trapo. Reinah explicó: “Esta mujer que vemos tapada es la mujer de origen francés...”. Una mano pertinente retiró la tela que la cubría y mostró su rostro asustado ante las cámaras. El reportero interrogó.
-¿Cuál es su nombre?
-Florence. No tengo nada que ver, no sabía nada… No soy su esposa. –
La mujer, despeinada, alterada, miró la cámara y reiteró que era inocente. ¡Qué otra cosa iba a decir si la agarraron con las manos en la masa! Además, todo México la vio. Las imágenes no mienten. En vivo y en directo, ahí estaba Florence Cassez. Es decir, no se podía editar, estaba pasando. Y las imágenes son poderosas: la policía, muy criticada, teniendo un rotundo éxito, y los secuestradores cayendo in fraganti, y los ciudadanos, que estaban aterrados con los secuestros y asesinatos, aliviados por el momento. A la banda le imputaron siete secuestros extorsivos.
El montaje
Florence Cassez había nacido en Dunquerque, Francia, en 1974. Llegó a México el 28 de agosto de 2003 para reunirse con su hermano Sebastián, un sólido empresario dedicado a los blindajes y la seguridad. Florence habla muy bien el idioma español y desde su llegada trabajó en diferentes hoteles internacionales y empresas extranjeras de marketing. Había sido novia de Israel Vallarta, pero hacia 2005 ya no tenían vínculo sentimental. Ella se estaba mudando a un departamento de alquiler y el 8 de diciembre de ese año, es decir un día antes de aquél procedimiento policial, él iba a llevarle unos muebles de ella que habían quedado en su rancho.

El momento de la detención, el 9 de diciembre de 2005. Florence junto con Israel Vallarta.
El viernes 9 de diciembre pasó lo que todo el mundo vio por televisión. Hubo un par de periodistas que se quedaron pensando en esas imágenes. Todo había salido perfecto, demasiado, muy “armadito” para un operativo policial de esa envergadura. Yuli García no podía sacarse esas imágenes de la cabeza y fue con sus dudas a ver a su jefa, Denise Maerker, una de las periodistas más influyentes de México y conductora de un programa de debate e investigación. Coincidieron en un punto, luego de repasar la grabación: se trataba de un hecho preparado, un montaje, nada de lo que había ocurrido era espontáneo.
Los periodistas repararon en una imagen que pasó desapercibida, pero que estaba allí: un instante antes de que los policías irrumpieran en la casa, un hombre con un abrigo negro les abrió la puerta, como dando inicio a la función. Se le pudo ver la cara. Era Luis Cárdenas Palomino, mano derecha de Genaro García Luna, el director de la Agencia Federal de Investigación (y luego secretario de Seguridad Pública). Había un detalle que también llamó la atención: en la habitación donde estaban juntos secuestrados y secuestradores el televisor estaba encendido y mostraba el allanamiento en vivo. Además, en todo el lugar había fotografías familiares de Vallarta, es decir que estaban a la vista de los supuestos secuestrados.
Las periodistas García y Maerker invitaron al programa a García Luna, el jefe de la AFI, y lo enfrentan con los hechos que habían descubierto. Entonces, García Luna aceptó que lo que Televisa y TV Azteca mostraron en directo era una “recreación” de la liberación de los rehenes. De inmediato le echó la culpa a la televisión: “Ellos me lo pidieron” (que hiciera una parodia de allanamiento y detención).
¿Dónde estaba la orden de arresto? ¿Luis Cárdenas Palomino, uno de los personajes más turbios de la Policía mexicana, torturó a cuatro detenidos? ¿Era verdad que el gobierno mexicano estaba tan patas para arriba que García Luna dictaba las políticas y Felipe Calderón las seguía?
Cuando el programa estaba por terminar, Denise Maerker anunció que tenían en línea a una persona relacionada con el caso. Era Florence desde la cárcel. “Yo fui detenida el día 8 (de diciembre de 2005) en la carretera y me secuestraron en una camioneta. No fui detenida el 9 sino el 8 a las 11.00…”
Qué fue lo que pasó
Había testigos de ello. La noche del 7 al 8 Florence la había pasado en su nuevo departamento. A las 9.30 había ido a desayunar a un café cercano donde esperaría a Israel Vallarta que le llevaría sus muebles. Saludó con un beso a Alma Delia Morales, propietaria de un restaurante cercano al café, donde Israel y Florence iban a cenar seguido. También la vio allí a esa hora el taxista que había traído a la señora Morales, que se quedó a desayunar en otra mesa. Estas dos personas declararon que un hombre vestido de negro (Palomino) se acercó a Florence y le preguntó si estaba esperando a Israel. Ella no le respondió. Ese hombre añadió: “Yo también tengo una cita con él en este lugar”, y salió del bar.

Cassez y Vallarta luego de su arresto filmado.
Quince minutos después de esa situación, llegó Vallarta en su camioneta, con ropa y muebles. Florence subió. Los testigos vieron cuando la Policía detuvo el vehículo de Israel y lo bajaron a la fuerza. Le cubrieron la cabeza con su campera y lo metieron en un automóvil. Igual hicieron con Florence, pero a ella se la llevaron en otro vehículo. Veinte horas después, los dos aparecían por televisión, en vivo y en directo, detenidos por los policías en el rancho de Vallarta.
Pero Florence Cassez y Vallarta seguían detenidos. El testimonio, aunque contradictorio y cambiante, de Cristina Ríos Valladares y de su hijo de 12 años, Christian, los comprometían. Madre e hijo fueron secuestrados en octubre de 2005. Los tuvieron en dos casas, exigiendo el pago de 15 millones de pesos por su libertad. Pero como el procedimiento del 9 de diciembre en lo de Vallarta fue un fraude, jamás se supo con certeza dónde estuvieron retenidos y cuándo fueron rescatados. Pero los dos afirmaron que Florence e Israel era sus secuestradores y que estuvieron en el rancho de Vallarta. Luego surgió que la descripción que hicieron del lugar de su cautiverio no coincidía con las características de la casa de Israel.
96 años de cárcel
El 25 de abril de 2008, Florence Cassez fue condenada a 96 años de cárcel, luego rebajados a 60 años, por asociación ilícita, tres secuestros extorsivos y portación de arma de guerra. Todos sus recursos fueron rechazados a lo largo de cuatro años. En la cárcel, Florence afirmó: “Lo que más me ha torturado durante este tiempo es la condena de la gente. Muchos, incluso de mi familia, se preguntaban: ¿y cómo no iba a saber que en el rancho donde ella vivía había gente secuestrada? Hasta yo me lo preguntaba. ¿Cómo no me di cuenta? ¿Cómo no supe a lo que Israel se dedicaba? Las respuestas a esa tortura ya van llegando”.
La policía reconoció haber aportado información incompleta y falsa y que Florence había sido detenida antes, sin precisar cuándo. Aparecía entonces que los testigos de cargo falsearon sus declaraciones, que las víctimas hicieron lo propio y que la verdadera motivación fue una jugada de Genaro García Luna, jefe de la Policía Federal de Investigaciones, para mostrar un éxito frente a los incesantes secuestros y asesinatos. Florence tras las rejas.
Según las investigaciones de la periodista francesa Anne Vigna, autora del libro “Fábrica de culpables”, los secuestrados nunca estuvieron en la cabaña de Vallarta sino que fueron llevados allí expresamente para el montaje televisivo.
El final de la historia
El 23 de enero de 2013, con tres votos a favor y dos en contra, los ministros de la Suprema Corte de Justicia de México ordenaron la libertad inmediata de Cassez por faltas graves en la investigación. Florence fue directo de la prisión al aeropuerto y regresó a Francia. Seis meses después, en junio de 2013, se casó con un franco-mexicano que la visitaba en la cárcel de Tepepan.
Genaro García Luna fue detenido en 2019 en Nueva York por sus vínculos con el narcotráfico, y condenado en 2024 a 38 años y 8 meses de prisión por haber recibido sobornos del Cartel de Sinaloa. Es paradójico: durante el gobierno de Felipe Calderón fue uno de los máximos responsables de la estrategia contra el narcotráfico, en un periodo conocido como de la “guerra contra el narco” que dejó más de 250.000 muertos en seis años.
¿Cuál fue su motivación para atrapar a inocentes y endilgarles los secuestros extorsivos? Las investigaciones encaradas en los Estados Unidos y en México revelan que en mayo de aquél año 2005, García Luna ya tenía vínculos con el Cartel de Sinaloa, a quien aparentaba perseguir, y era jefe a la vez de la poderosa Agencia Federal de Investigaciones. Al menos tres hombres de esta agencia participaron de un escándalo mayúsculo: el secuestro y ejecución de cuatro personas, enemigas de Joaquin “El Chapo” Guzmán, capo del Cartel de Sinaloa. Para tapar las relaciones de la Policía con los narcos, García Luna preparó un golpe televisado contra una banda inexistente de secuestradores.
Leé también: La otra guerra que planeó Hitler: bombardear Londres con billetes falsos para provocar un colapso económico
Felipe Calderón nunca ha sido juzgado por su papel en el caso Cassez, aunque son numerosos los testimonios que lo sitúan también en la órbita del Cartel de Sinaloa. Mary Sainz, esposa de Israel Vallarta, pidió al presidente Andrés Manuel López Obrador la «inmediata libertad» de su marido. EFE/Sáshenka Gutiérrez
Tampoco salió indemne el policía Luis Cárdenas Palomino, ese que apareció en la televisión abriéndole la puerta del Rancho Las Chinitas, de Israel Vallarta, a la Policía el 9 de diciembre de 2005. Fue preso en 2021 por torturar con picana eléctrica y submarino seco a cuatro presos, entre ellos el hermano y el sobrino de Israel.
Al igual que sus familiares, Israel Vallarta Cisneros fue torturado en prisión. No obstante las innumerables inconsistencias, abusos e irregularidades del caso, en la actualidad sigue detenido sin una sentencia. Sostiene que es un secuestrado de la justicia mexicana.
México, Francia, criminales históricos
INTERNACIONAL
Trump White House celebrates latest chapter of wins at 200-day mark

NEWYou can now listen to Fox News articles!
President Donald Trump notched his 200th day back in office Thursday, with the administration celebrating a lengthy list of wins across its latest chapter of actions and policies unfolding at a breakneck pace.
«In just 200 days, President Trump has turned America into the hottest country in the world,» White House spokeswoman Taylor Rogers told Fox News Digital. «Under Joe Biden’s failed leadership, families and businesses were struggling, and America was dead — but President Trump has quickly restored American greatness. The historic trade deals and peace deals he secured on behalf of the American people made President Trump’s second 100 days just as successful as the first.»
Trump hit his 100th day of his second administration in April, which included operating at warp speed as Trump signed dozens of executive orders, leveled harsh tariffs on foreign nations to bring parity to the U.S.’ trade deficit, negotiated with foreign nations to work to end wars, unveiled the Department of Government Effeciency to investigate the federal government for potential mismanagement and fraud, locked down the U.S. border with Mexico and continued an overhaul of the federal government so it falls in line with the admin’s «America First» policies.
The first 100 days of a new administration commonly has been viewed as a symbolic benchmark to measure a president’s early successes. A White House official told Fox Digital that Trump’s measure of success was not only seen in the first 100 days, but also in the timeframe between the 100th day and Aug. 7 — the 200th day.
The White House touted that the administration across the board has seen big wins involving immigration, the economy and trade, education, foreign policy, bilateral meetings, strides in the AI race, unleashing energy initiatives and releasing bombshell details on the Russia hoax from the Obama era in the past 100 days.
TRUMP HAS NOW BEEN IN OFFICE FOR SIX MONTHS, FOR THE SECOND TIME. HERE ARE THE HIGHLIGHTS
President Donald Trump smiles as he meets with President Nayib Bukele of El Salvador in the Oval Office of the White House on April 14, 2025, in Washington. (Win McNamee/Getty Images)
The president secured a massive win ahead of the Fourth of July when Republican lawmakers in Washington passed the One Big Beautiful Bill Act, which Trump touted as securing big tax cuts that will make the U.S. economy similar to a «rocket ship» as Americans begin feeling its effects.
House and Senate Republicans delivered the legislation to Trump’s desk in July after a hard-fought battle that included a handful of Republicans joining Democrats in their condemnation of the bill, mostly over its increase to the debt limit.
The bill includes key provisions to permanently establish individual and business tax breaks included in Trump’s 2017 Tax Cuts and Jobs Act, and incorporates new tax deductions to cut duties on tips and overtime pay. It also rescinds certain Biden-era green energy tax credits, allocates approximately $350 billion for defense and Trump’s mass deportation efforts and institutes Medicaid reforms.
«We have officially made the Trump tax cuts permanent,» Trump said during the July signing ceremony. «That’s the largest tax cut in the history of our country. . . . After this kicks in, our country is going to be a rocket ship economically. We’ve delivered no tax on tips, no tax on overtime, and no tax on Social Security for our great seniors. It makes the child tax credit permanent for 40 million American families. The Golden Age of America is upon us.»
On the economic front in the last 100 days: the U.S. economy grew at a 3.0% pace in the second quarter, which shattered forecasters’ predictions; Trump secured trade deals with nations such as South Korea, Japan, Indonesia, the Philippines and the European Union. While businesses such as drugmaker AstraZeneca, carmaker Rolls-Royce, and various tech companies pledging millions in investments in the U.S.
Trump celebrated ahead of his inauguration that the «golden age» of America would unfold under his leadership — which has been a common theme across his past 200 days. At the forefront of Trump’s «golden age» plan of action has not only involved leveling tariffs on foreign nations, but also unleashing artificial intelligence and energy initiatives.
«From this day forward, it’ll be a policy of the United States to do whatever it takes to lead the world in artificial intelligence,» Trump said in July, when he signed a trio of executive orders aimed at boosting the country’s artificial intelligence capabilities.
DETAILS OF TRUMP’S HIGHLY ANTICIPATED AI PLAN REVEALED BY WHITE HOUSE AHEAD OF MAJOR SPEECH
The Trump administration rolled ut its AI Action Plan in July after Trump ordered the federal government in January to develop a plan of action for artificial intelligence in order to «solidify our position as the global leader in AI and secure a brighter future for all Americans.» The AI Action Plan includes a three-pillar approach focused on American workers, free speech and protecting U.S.-built technologies.

The Trump administration rolled ut its AI Action Plan in July after Trump ordered the federal government in January to develop a plan of action for artificial intelligence in order to «solidify our position as the global leader in AI and secure a brighter future for all Americans.» (Chip Somodevilla/Getty Images)
The Trump administration has notched massive wins in the artificial intelligence race in recent days, which pits the U.S. against China to develop the most high-tech artificial intelligence systems. Oracle and OpenAI, for exampled, announced in July that the companies will further develop the Stargate project, which is an effort to launch large data centers in the U.S. The two companies’ most recent announcement promises an additional 4.5 gigawatts of Stargate data center capacity, a move expected to create more than 100,000 jobs across operations, construction and indirect roles such as manufacturing and local services.
While the U.S. General Services Administration announced on Wednesday that OpenAI’s ChatGPT Enterprise is now available to all federal agencies to incorporate into their workflow at $1 per agency, the GSA told Fox Digital. The deal with OpenAI, the tech company behind ChatGPT, is part of GSA’s OneGov Strategy that aims to modernize «how the federal government purchases goods and services» under the Trump administration.
TRUMP RIDES MAJOR WAVE OF MOMENTUM GOING INTO JULY FOURTH AFTER IRAN, BBB, SUPREME COURT AND LAWSUIT VICTORIES

Chris Wright, Donald Trump, Doug Burgum (Reuters)
While the AI race hits new levels, Trump has also cut red tape surrounding the energy sector — which is vital to the growth of AI and the tech sector. Energy companies in the past 100 days have pledged billions to upgrade nuclear plants and modernize gas pipelines, while the administration celebrated the July opening of the newest coal plant in Wyoming in decades, as well as Trump signing a multidecade agreement to increase natural gas exports to Europe.
On the domestic political front, the Trump administration has also championed uncovering and releasing further details surrounding the Russian collusion hoax that plagued Trump’s 2016 presidential win and first presidency.
Director of National Intelligence Tulsi Gabbard released bombshell unclassified documents in July that reportedly show «overwhelming evidence» that then-President Barack Obama and his national security team allegedly laid the groundwork for what would be the yearslong Trump–Russia collusion probe after Trump’s election win against former Secretary of State Hillary Clinton in 2016.
FOX NEWS POLL: THE FIRST 100 DAYS OF PRESIDENT TRUMP’S SECOND TERM
«The implications of this are frankly nothing short of historic,» Gabbard told Fox News’ Maria Bartiromo in July.
«Over 100 documents that we released on Friday really detail and provide evidence of how this treasonous conspiracy was directed by President Obama just weeks before he was due to leave office after President Trump had already gotten elected,» she continued. «This is not a Democrat or Republican issue. This is an issue that is so serious it should concern every single American, because it has to do with the integrity of our democratic republic.»
Attorney General Pam Bondi directed the DOJ to act on the criminal referral Gabbard sent in July over the matter. Amid the DNI’s bombshell revelations, FBI Director Kash Patel reported late in July that the FBI had recovered a trove of sensitive documents related to the origins of the Trump–Russia probe buried in multiple «burn bags» left in the bureau. Burn bags are used to destroy documents designated as classified or higher, Fox Digital previously reported.

U.S. Attorney General Pam Bondi speaks alongside President Donald Trump on recent Supreme Court rulings in the briefing room at the White House on June 27, 2025, in Washington, DC. The Supreme Court ruled 6-3 that individual judges cannot grant nationwide injunctions to block executive orders, including the injunction on President Trump’s effort to eliminate birthright citizenship in the U.S. The justices did not rule on Trump’s order to end birthright citizenship but stopped his order from taking effect for 30 days. (Photo by Joe Raedle/Getty Images) (Getty Images)
CLICK HERE TO GET THE FOX NEWS APP
Trump is expected to continue the breakneck pace of presidential actions and policies as his administration continues ironing out trade deals, negotiating with Russia to end the war continuing to rage in Ukraine, as well as a ceasefire between Hamas and Israel, and prepares for another high-stake overseas trip to the UK in September, when the royal family is expected to roll out the red carpet for Trump’s unprecedented second state visit to the country.
Fox News Digital’s Brooke Singman, Ashley Oliver and Diana Stancy contributed to this report.
donald trump,white house,russia investigation,taxes
INTERNACIONAL
World leader refuses to ‘humiliate’ himself with Trump trade negotiations

NEWYou can now listen to Fox News articles!
As President Donald Trump’s global tariffs go into effect, Brazil’s President Luiz Inácio Lula da Silva remains staunchly opposed to making deals with the U.S. The South American leader has been an outspoken critic of U.S. tariffs, which he sees as a bullying tactic.
«The day my intuition says Trump is ready to talk, I won’t hesitate to call him,» Lula told Reuters. «But today my intuition says he doesn’t want to talk. And I won’t humiliate myself.»
More than 60 countries and the European Union were hit with new tariffs just after midnight on Thursday. While the baseline rate is 10%, select nations, like Brazil, face additional penalties that push the total tariff up to 50%.
In the past, Lula slammed Trump’s tariffs as «unacceptable blackmail.»
TRUMP’S GLOBAL RESET OF TRADE RELATIONSHIPS WILL REMAIN IN THE SPOTLIGHT THIS WEEK
Brazil’s President Luiz Inacio Lula da Silva speaks during an interview with Reuters at the Alvorada Palace, in Brasilia, Brazil, AuG. 6, 2025. (REUTERS/Adriano Machado)
On July 31, one day after announcing an additional 40% tariff on Brazil, Trump said that Lula «can talk to me anytime he wants.» The Brazilian president seemed to respond in a post on X without mentioning Trump by name. He said that his country has «always been open to dialogue.»
«The ones who determine Brazil’s direction are the Brazilians and their institutions. At this moment, we are working to protect our economy, businesses, and workers, and to respond to the tariff measures of the U.S. government,» Lula wrote.

Brazil’s President Luiz Inacio Lula da Silva and President Donald Trump feud over tariffs and Brazil’s treatment of Bolsonaro. (Adriano Machado/Evelyn Hockstein/rEUTERS)
TRUMP CALLS FOR IMMEDIATE END TO ‘UNJUST’ TRIAL OF FORMER BRAZILIAN PRESIDENT JAIR BOLSONARO
The dispute between Trump and Lula goes deeper than trade deals. The White House has been open about its opposition to Brazil’s treatment of its former President Jair Bolsonaro.
This was emphasized in an executive order that Trump signed last month in which he decried «the Government of Brazil’s politically motivated persecution, intimidation, harassment, censorship, and prosecution» of Bolsonaro.
Lula told Reuters that Brazil’s Supreme Court «does not care what Trump says, and it should not.» He also reportedly said that Bolsonaro was a «traitor to the homeland» who should face another trial for provoking Trump’s intervention.
«But this now is not a small intervention. It’s the president of the United States thinking he can dictate rules for a sovereign country like Brazil. It’s unacceptable,» Lula said.

Demonstrators, wearing masks depicting President Donald Trump and former Brazil’s President Jair Bolsonaro, gesture in handcuffs during a protest against Trump’s tariffs on Brazilian products, in front of the U.S. Embassy in Brasilia, Brazil, Aug. 1, 2025. (REUTERS/Mateus Bonomi)
BRAZIL’S EX-PRESIDENT AND MAJOR TRUMP ALLY BOLSONARO PLACED ON HOUSE ARREST
Bolsonaro, who was defeated by Lula in 2022, was recently placed under house arrest amid ongoing legal proceedings over his alleged attempt to overturn the country’s presidential election results.
CLICK HERE TO GET THE FOX NEWS APP
Brazil’s president is seemingly unafraid of entering negotiations with Trump. Though he said that there were no pending reciprocal tariffs, Lula told Reuters he was planning to call the leaders of BRICS member states to discuss a possible joint response to the U.S.
Additionally, according to Reuters, Lula said Brazil was looking at joining a collective complaint with other countries at the World Trade Organization.
brazil,world,trade,donald trump
INTERNACIONAL
«Si no asaltás el camión, no comés»: la lucha por conseguir harina se tiñe de sangre en Gaza

«Somos muertos vivientes»
Bandas que saquean camiones y roban a civiles
Tres kilómetros con los heridos a hombros
- CHIMENTOS2 días ago
Malas noticias para Wanda Nara: por qué la bajaron misteriosamente de MasterChef: «No va a salir este año»
- DEPORTE2 días ago
El Como de Fàbregas, el nuevo rico de Italia
- POLITICA2 días ago
Sebastián Pareja justificó el armado de listas de LLA en la Provincia: “El desafío era dar una opción diferencial”